EL BAIX GAIÀ



Torrent de Vespella

Una sortida amb l’Associació Mediambiental La Sínia, per reforestar i posar uns nius.
A pesar de que el temps no acompanyava, van venir unes quantes families amb els fills, i uns joves.
Els organitzadors portàven planter de  boga, joncs, murtra, roser silvestre, roures…
Anaven molt preparats amb eines adients, guants, aigua, regadoretes…
Van explicar i ensenyar com es plantava, on i perquè.
Com altres vegades, vaig voler plasmar un esbós ràpid en el meu bloc.
Hi havien altres petits arbrets plantats anteriormente per ells,  i que ja havien fet unes quantes fulles noves.
Fins i tot, entre núvol i núvol, una mica de sol anava saludant-nos, com si volguès dir que estava content de que reforestèssin el lloc.
Els nens ho van passar molt bé, i crec que els grans també.
Personalment ho vaig gaudir força, encara que no vaig poder ajudar massa, (sols vaig plantar tres o quatre bogues). Després vaig colorejar l’esbós i  vaig anar a fer una passejada pel voltant. Les farigoles ja estaven florint. El terreny sec, sobre i entre les roques, i en els marges, el rastre de porcs senglars com si haguessin buscat frescor o arrels.
 
Al acabar, la plantada, estiguèrem atents a les explicacions sobre l’anidació.
Entre el cim de Vespella i la muntanya de roca coronada per pins, van baixant el torrent i un petit sender on  ens vàrem dirigir.
Els nens van ajudar a portar els nius camí avall, conscients que eren part important del projecte. Estaven contents i satisfets.
Entre esbarzers, van baixar a la la petita riera per penjar els dos nius. Tots dos en uns oms de bona brancada, separats per uns pocs metres. 
Van registrar les dades.   
Tots cap a casa contents.

Gràcies a l’Hèctor i la Violeta per la seva amabilitat, organització y bon fer. Seguiu així!

Comentaris

Entrades populars