Rússia. Mandrogi

Regada pel riu Svir que va des del llac Ladoga al d'Onega, es troba aquest llogaret de 50 habitants dedicats a l'artesania russa i al turisme. Segons el fullet que et donen, la primitiva Verkhnie Mandrogi va ser destruïda durant la Segona Guerra Mundial, aquesta va començar per iniciativa de l'empresari privat Sergei Gutsait el 1996. Copio "... se conoce mundialmente como un Centro de Artesanos Consumados". És el que em va semblar abans d'atracar. Abans d'arribar,ja vàrem passar unes comportes. Aquestes es veien més noves que altres posteriors. Es nota l'estretor del pas, a vegades notaves el refrec del vaixell contra les parets. Dels cantons del vaixell agafen unes cordes a una espècie de pivot que va amunt o avall per una espècie de carril. Aquesta fotografia és des del segon pis, per sobre el de la tripulació, es veuen les baranes. Al llogaret han reproduït cases de fusta, que em van fer recordar les de la Ulzama de Navarra. A cada habitació un artesà. Les noies vestides amb el vestit adient. La planta de carrer hi havien les barques a mig fer, estris diversos de camp i de pesca i d'anar per la neu. Unes trenyines fetes de llana ambientaven cada lloc. Com vaig veure-ho ràpid, vaig preferir endinsar-me pel bosc de bedolls, ple d'herba, cues de cavall i falgueres, vaig veure mates de maduixes, just acabaven de florir. (He posat algunes flors al marge, encara que no domino la màquina). A l'altre cantó una casa estil colonial blanca(per fora), diferent a totes, davant un embarcador preciós. Finca privada posava el rètol. De qui deu ser? No ha sortit de ple el sol, però feia caloreta. Hem de fer un bon trajecte entre la tarda i la nit. Eren dos quarts de nou del vespre i la boira continuava. Avui no hi ha posta de sol.

Comentaris

Xiruquero-kumbaià ha dit…
Un pèl lluny això, no?
Apa, passeu-ho bé.
Boniques i variades fotos. Quin viatge.
M. Antònia ha dit…
Feia anys que hi volia anar i per fi l'he vist. Poca cosa i molt turística. Com m'agrada veure coses noves, tot em dona energia positiva. Ja vaig fer-ho el juliol, Xiruquero. No tinc portàtil.

Teresa,
estic encara classificant fotos i vaig fent l'explicació per sobre. Gràcies

Entrades populars